Sunday, 13 September 2015

Selemah-lemah Iman.

Ya, sudah pagi buta. Aku masih belum lelap. Ditemani lagu daripada Rossa-Tak Akan Berpaling Dari-Mu. Bukan apa, aku baru habis bersekang mata menyiapkan tuto pre-cal. Tapi tak siap jugak dalam dua tiga soalan lagi. Faham faham je la bila berkaitan kira-kira, latihannya banyak namatey..

Ahh. Terasa ingin menulis. Tapi apa ya ? Okey, sekarang menyusul pulak lagu SS501-Making Lover. Cehh. Cerita cinta ? Pehh, tak bole weyhhh.. Hari hari pasal cinta, bole mati kebosanan ni. Ahh, aku lebih suka meluahkan apa yang aku rasa dan apa yang aku experience. Sebab aku nak kongsi jugak, so yaa jeng jeng jeng...

* * *

Naik tangga batu cave.
Aku pandang bawah.
Nak sampai saja atas, aku dongak kepala.
Aku merengus.

Balik kelas.
Sembang huha huha dengan rumet.
Pandang depan.
Aku merengus.

"Nape ain ? Jeles ek ?"

Hahaha.
Nak jeles kenapa weyh ? Aku tak suka.
Aku tak suka tengok orang berlainan jantina date. Ya, memang itu tempat terbuka.
Berdua-duaan tu yang ketiganya makhluk ada tanduk tu. Still tak selamat la even tempat terbuka.

* * *

Kuasa mencegah.
Melalui lisan, kita tegur.
Aku tak mampu.
Aku bukan seorang yang lantang.
Hanya diam seribu bahasa bagai tiada mulut.
Ya, itu aku.

Dengan perbuatan.
Juga aku tak mampu.
Tetiba nak heret si perempuan jauh dari si lelaki.
Kau fikir ?

Kadang aku juga terlihat si perempuan reaksinya seperti merajuk.
Ahh, kau termakan racun.

Racun !
Sikit sikit patah hati.
Sikit sikit nangis.
Sikit sikit cemburu.
Perit kan ?
Tapi itu pilihan kau.

Ya, hanya ini.
Aku hanya mampu membenci dengan hati.
Mahu mereka segera hilang dari pandanganku.
Dan berdoa untuk mereka.
Agar diberi petunjuk apa mereka lakukan itu salah.

Kerana,

"Mencegah dengan hati adalah selemah-lemah iman."

2 comments:

  1. Tido . Tido esok sekolah hahahaha . ><

    ReplyDelete
  2. Siapa yang sekola ? Dia enn. Hamboihh~

    ReplyDelete

Moga yang datang bertandang mendapat manfaat. Yang buruk itu daripada diri ini sendiri dan segala yang baik datang daripada-Nya. ^^