Friday, 3 July 2015

Different.

Aku dengan keluarga,
Aku dengan sahabat,
Aku dengan rakan sekelas,
Aku berbeza.

Aku dengan keluarga,
Aku yang riuh,
Aku yang gegiler.

Aku dengan sahabat,
Aku yang mulut banyak,
Aku yang ceria.

Aku dengan rakan sekelas,
Aku yang pendiam,
Aku yang serius.

Sebab apa ?
Sebab aku nuruLAIN.

Aku terfikir.
Kenapa aku tak boleh jadi seperti aku dengan keluarga dengan rakan sekelas ?
Yang riuh dan gegiler.
Kenapa aku tak boleh jadi seperti sahabat dengan rakan sekelas.
Yang mulut banyak dan ceria.

Aku tak tahu.
Cuma orang yang rapat dengan aku saja yang tahu aku macam mana.
Aku bukan nak berlagak sombong.
Aku cuma tak tahu nak mulakan macam mana.
Lagipun tiada yang istimewa dalam diri aku.
Walaupun aku ni Lain.
Walaupun aku ni Different.
Hmm.

No comments:

Post a Comment

Moga yang datang bertandang mendapat manfaat. Yang buruk itu daripada diri ini sendiri dan segala yang baik datang daripada-Nya. ^^